Mijn eerste week op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Job Linskens - WaarBenJij.nu Mijn eerste week op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Job Linskens - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week op Curacao

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

07 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Na afscheid te hebben genomen van alle familie, vrienden, huisgenoten en kennissen was het nu dan toch echt zo ver. Mijn avontuur op Curaçao gaat beginnen. In alle vroegte vertrokken we (pap, mam, thijs en ik) richting Schiphol. Van Fieke had ik al eerder afscheid moeten nemen omdat zij introductiekamp had. Ontzettend zenuwachtig en gespannen over wat me te wachten stond liepen we richting de vertrekhal. Na het toch nog een tijdje gerekt te hebben moest ik ook afscheid nemen van pap, mam en Thijs, en dat viel me enorm zwaar. Op dat moment besefte ik me dat ik naar de andere kant van de wereld vertrok en dat op en neer vliegen niet zo eenvoudig is.
Gelukkig ontmoette ik op Schiphol al snel een hele groep met stagiaires die ook voor vijf maanden naar Curaçao vertrokken. Samen zijn we naar het vliegtuig gelopen en hebben we verder kennis gemaakt. In het vliegtuig, een groot, nieuw vliegtuig, zat ik samen met nog vier andere stagiaires. Na dertien uur vliegen en een tussenlanding op Bonaire kwamen we aan op Dushi Korsou (ook wel Curaçao genoemd). Vanaf het moment dat de vliegtuigdeuren open gingen kwam er een ontzettend warme lucht binnen en wisten we dat we goed zaten. Op het vliegveld werden we opgevangen door het personeel van Wereldstage, het bureau dat alles regelt met betrekking tot de huisvesting, vergunningen en de stages. Zij brachten ons met busjes naar hun kantoor waar we welkom werden geheten en ons eerste biertje mochten nuttigen. Snel daarna werden we naar onze huisvesting gebracht. Ik woon op NIeuwestraat 5, een kleurrijk studenthuisje in de wijk Punda. Dit huisje heeft drie verdiepingen en op elke verdieping wonen tien studenten. Bij ons huis liggen ook nog twee andere huisjes en samen met hun delen we een patio. Op deze patio is eigenlijk altijd wel wat te doen aangezien het veel te warm is om binnen op je kamer te zitten. In totaal zitten we hier met ongeveer 60 personen. Jullie snappen natuurlijk wel dat het onthouden van namen nog een hele klus is, maar dat moet na vijf maanden ook wel gaan lukken. Nadat we de spullen op onze kamers hadden gedropt zijn we nog met een hoop studenten uit gegaan bij Bermuda, een openluchtdiscotheek op loopafstand van ons appartement. Na 27 uur wakker te zijn geweest was ik uiteindelijk gebroken en ben ik lekker gaan slapen. De volgende ochtend was ik alweer om half zes klaar wakker, het was zo ontzettend warm dat verder slapen niet meer lukte. Je hebt hier een ventilator op je kamer, deze staat bij iedereen pal naast het bed. Je wordt er ontzettend verkouden van natuurlijk, maar zonder kom je hier niet in slaap. Ze zeggen dat het went en dat je over een paar weken niet meer beter weet en zelfs zo nu en dan eens wat langer zal slapen.
Gelukkig moesten we ook al om 8 uur op het kantoor van Wereldstage zijn om alle spullen zoals vergunningen en dergelijke in orde te maken. Nadat we om tien uur hiermee klaar waren besloten we met een groep jongens te vertrekken naar Mambo Beach, een strandje verderop. Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht. Toen we tegen de avond weer huiswaarts reden kwamen we alweer een nieuwe lading stagiaires tegen, ook vandaag kwamen er weer ongeveer 35 nieuwe stagiaires aan. S’ avonds stond er een grote schuimparty op het programma bij Bermuda.
Omdat het weekend was waren alle stagiaires natuurlijk vrij en was het een drukte van jewelste. De meeste gingen ook vandaag weer naar het strand om te genieten van het mooie blauwe water, de palmbomen en de strandbarretjes. Hier op Curaçao hebben ze veel happy hours, bij elke kroeg heb je op een bepaalde tijd goedkoop drinken. Aan de hand hiervan wordt dan ook gekeken naar welk strand iedereen gaat. S’ middags liggen we op het strand en vanaf 17.00 uur begint het happy hour bij de eerste strandtent, daarna volgen nog happy hours bij andere strandtentjes tot 23.00 uur.

Op maandag begonnen de meeste met hun stage! Ik vertrok zelf om 13.00 uur naar Cabana Beach waar ik een gesprek heb. Hopelijk bevalt het en heb ik snel mijn werkplek gevonden. De reacties die ik kreeg toen ik het over Cabana Beach had waren in ieder geval erg positief dus ik ga er met een fijn gevoel heen vanmiddag. Van iemand die er al werkte en die mij vanmiddag ook komt ophalen hoorde ik dat het leuk werken was in een leuk team, maar dat je veel uren moest draaien. Hij merkt wel dat er duidelijk een verschil is met stage lopen als werken op Curaçao. Ik werd bij Cabana direct aangenomen, wat een hele opluchting was. Nu was ik dus ook van werk verzekerd! Ik zou zaterdag moeten beginnen met werken. De rest van de week heb ik daarom nog echt gebruikt als vakantie. Samen met andere stagiaires die nog vrij waren hebben we vele strandjes verkend en hebben we gezellig wat activiteiten ondernomen. Eten gaat hier ook goed, alhoewel ik net als op vakantie nooit honger heb, hebben we een kookclubje met 7 onwijs gezellige mensen. Verder heb ik nog een autootje gehuurd, een echte must hier als je je wilt verplaatsen op het eiland. Het is een gammel autootje, maar het rijdt en dat is het belangrijkste!
Gisteren heb ik mijn eerste werkdag bij Cabana gehad, we moesten Cabana Beach Festival opbouwen. Dit is een groot festival op het strand met allemaal dj’s zoals de Partysquad. Mijn eerste werkdag bestond dus vooral uit opbouw werkzaamheden in plaats van horeca, maar was toch wel leuk. Vanmiddag mag ik opnieuw aan de bak, dan sta ik achter de bar tijdens het Cabana Beach Festival! Ik heb er in ieder geval zin in.


  • 07 September 2014 - 18:00

    Susan:

    Hoi Job,
    Leuk om je reis en ervaringen te volgen. Wordt vast een hele leuke tijd! En als je een keer niks te doen hebt, kom je maar even langs op Bonaire. Tis nu in de buurt ;)
    Groetjes Susan

  • 08 September 2014 - 14:58

    Lian:

    Hé job leuk om zo je belevenissen mee te volgen. Klinkt goed en dat je naast ontspanning ook kunt werken. Heel veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Job

Met die reisdagboek hou ik iedereen op de hoogte van mijn belevenissen in Curacao! De komende vijf maanden vertoef ik op dit prachtige eiland en ben ik werkzaam bij Cabana Beach.

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 2384

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Mijn reis naar Curaçao!

Landen bezocht: