Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Job Linskens - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Job Linskens - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Job

29 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Ohja, ik zou een reisblog bijhouden! Dat is er de laatste weken helemaal bij ingeschoten. Ik zal eens onder mijn palmboom vandaan kruipen om nog eens een update te schrijven. Gisteren was ik alweer een maand op Curaçao, de tijd lijkt hier inderdaad veel sneller te gaan! Een goed teken dus, alles gaat hier prima en ik heb het onwijs naar m'n zin!

Na alle leuke feestjes in de eerste week en het maximaal vakantie vieren word het tijd dat ook ik ging beginnen met werken. Iedereen begon tenslotte ook met stage lopen. Sinds drie weken ben ik begonnen met werken bij Cabana Beach Resort, in de bediening. Cabana is een ontzettend mooi en groot bedrijf met een uitgestrekt strand, een restaurant en een hotel. In Nederland had ik contact gehad en eenmaal aangekomen in Curaçao mocht ik meteen langskomen voor een sollicitatiegesprek. Het was een erg leuk gesprek en ik was direct laaiend enthousiast om te beginnen. Ik was aangenomen! De werkzaamheden bestaan vooral uit het bedienen en achter de bar staan, heel leuk werk allemaal. Ik werk samen in een jong team dat bestaat uit ongeveer 30 personen, de meeste met dezelfde achtergrond als ik. Klaar met de studie en nu lekker voor vijf maanden naar Curaçao gevlucht. Iedereen blijft dan ook ongeveer even lang. Na het werk borrelen we altijd nog even gezellig na met z'n allen. Twee weken terug hadden we zelfs een speciale gast, DJ Hardwell! (Voor de oudere lezers, de nummer 1 DJ van de wereld op dit moment!) Na sluitingstijd sloot hij zich aan bij ons gezelschap om nog even na werktijd na te borrelen, super vet! Vorige week vrijdag trad hij op in Willemstad, daar waren we natuurlijk bij! Een ontzettend gaaf feest, eentje om niet snel meer te vergeten.

Ook thuis, op de Nieuwestraat, is alles dik in orde! Doordat we met zoveel studenten samen wonen is er altijd wel iemand thuis en is er altijd wel wat te beleven. Toch hebben we de laatste tijd erg veel last van chollers, dit zijn zwervers die alles meenemen wat onbeheerd achter wordt gelaten. Op de begane grond wordt bijna wekelijks de koelkast geplunderd, ikzelf heb daar op de eerste verdieping gelukkig minder last van. Alhoewel... ik had mijn strandhanddoek uit het raam gehangen om te laten drogen. Toen ik deze weer naar binnen wilde halen viel deze uit m'n handen en belandde vier meter lager op straat. Ik riep naar een voorbijganger of hij even mijn gevallen handdoek naar boven wilde gooien. de beste man liep heel rustig naar mijn handdoek, eenmaal aangekomen greep hij de handdoek van straat en op dat moment wist hij niet hoe snel hij weg moest komen. 1 handdoek minder! Voor alles geldt dat als iets niet achter slot en grendel staat het meegenomen mag worden.

Verder mag ik me deze week ook nog komen melden op het politiebureau. Ik heb afgelopen week mijn bolide verkeerd geparkeerd en werd beloond met een wielklem. Gelukkig werd deze nog dezelfde dag door vier (!) politie agenten weer verwijderd. Doordat ik geen geldige autopapieren kon vinden mag ik me melden op het bureau om daar alsnog mijn boete te komen innen.

Het uitgaan hier is trouwens geweldig! Elke dag is er wel ergens een strandfeest met een happy hour, waar veel studenten een bezoekje aan brengen. We hoeven ons hier zeker niet te vervelen, er is altijd wel wat te doen!

Alles gaat dus z'n gangetje hier, heb het onwijs naar m'n zin en zou deze ervaring voor geen goud meer willen missen!